Zdroj: Wüstenrot
Strata kľúčov či pokazený zámok. Práve problémy s dverami predstavovali takmer polovicu všetkých prípadov, ktoré klienti vyriešili prostredníctvom asistenčných služieb poisťovne Wüstenrot. Po zámočníkoch klienti využívali najviac služby inštalatérov, elektrikárov, či servis domácich elektrospotrebičov.
Poisťovňa Wüstenrot analyzovala najčastejšie požiadavky klientov na asistenciu pre poistenie domácnosti za minulý rok. V pomyselnom rebríčku domácich nehôd jednoznačne dominovali problémy s dverami, najviac so zámkami. Zámočníci boli prostredníctvom asistenčných služieb privolaní v 47 percentách zo všetkých prípadov.
Po zámočníkoch nasledovali inštalatéri, ktorých služby boli potrebné pri 25 percentách prípadov. Na treťom mieste sa umiestnili elektroinštalatéri a servis domácich elektrospotrebičov. Ich pomoc využili klienti v 22 percentách poistných udalosti. Celkovo tak zámočníci, inštalatéri a elektrikári riešili dve tretiny všetkých nahlásených problémov klientov.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi sa poradie využívania asistenčných služieb v zásade nemení. Za posledné štyri roky sú práve zámočnícke práce najčastejšie využívanou asistenčnou službou.
Mnoho ľudí na Slovensku stále plnohodnotne nevyužíva ponuku asistenčných služieb, ktoré sú súčasťou dobre nastaveného poistenia domácnosti. Okrem služieb zámočníkov či inštalatérov zahŕňajú napríklad aj opravy vykurovania, výmenu skiel či čistenie kanalizácií.